Czy księżyc jest potrzebny do życia? - odkrywcy.pl

Tytuł strony: Czy księżyc jest potrzebny do życia? - odkrywcy.pl
Opis / ocena / opinia / komentarz: " Układ planeta-księżyc jest wyjątkowym powiązaniem dwóch ciał niebieskich, które wzajemnie na siebie oddziałują. Naukowcy od lat rozważają czy obecność księżyca wpływa na możliwość powstania życia na powierzchni planety. Księżyc sam z siebie nie stworzył życia na Ziemi, ale przyczynił się do jego rozwoju. Jak przypuszczają naukowcy, życie w prymitywnej formie pojawiło się na Ziemi ok. 3,5 mld lat temu. W tym czasie Księżyc znajdował się bardzo blisko Ziemi, o wiele bliżej niż dziś i przyczyniał się do zjawiska pływów wody. Z czasem przybywało wody na Ziemi, a ponieważ Księżyc był bliżej naszej planety niż dziś, wobec czego jego grawitacja oddziaływała bardziej na wielkie masy wody, powodując znacznie większe niż dziś fale przypływów i odpływów, dzięki czemu woda wdzierała się głębiej w ląd, wypłukując z niego do wszechoceanu duże ilości minerałów niezbędnych do „zagęszczenia zupy”, w której powstawało życie. Nierozłączna para: księżyc i planeta Układ Ziemia-Księżyc należy do .."
Adres strony: http://odkrywcy.pl/kat,111402,title,Czy-ksiezyc-jest-potrzebny-do-zycia,wid,14102800,wiadomosc.html?smg4sticaid=6d9ee
Autor: gość | Wykonano: 2011-12-25 13:27:32 CET       | ZDJĘCIE | KOPIA | ORYGINAŁ | Komentarze: () |

TAGI: pudzian, yahoo, oceny, tablet, ciekawe, tvn24, Ipod, archiwum, wp, fotografia, bez logowania, allegro, lol, barcelona, hp touchpad, to proste, pozycjonowanie, jak zrobić screena, adres URL, popularne, ty decydujesz, Twitter, Katalog SEO, zdjęcie, zdjęcia strony internetowej/www, jak zrobić zdjęcie całej strony internetowej/www, tv, nasza-klasa, kinect, real madryt, stoch, na zawsze, siatkówka, kuchnia, wyniki, nk.pl, adwent, kwejk, Iphone, fotokopia, fb, Google, fotografowanie, mamed khalidov, Facebook, wiadomości, fotka, adam hanuszkiewicz, niezależnie, top model, youtube, mam talent, archiwizacja, galaxy, puchar świata, seo, fotografia, kubica, nk, mikołaj, bez ograniczeń, onet, ważne, warte, komixxy, strona internetowa, zdjęcie strony internetowej/www, internet, html, *20190425095403*, pogoda, minecraft, opinie, screen, violetta villas, chomikuj, polecam, kopi, fotografia/screen strony internetowej/www, program, małysz, mp3, komentarze, grafika, za darmo, skyrim, Ipad, lotto, portal, lubię to, grzegorz lato, amazon, internet, euro agd, bez rejestracji, kliczko, cke, ulub, fotka, ps3, matura, wkopi.pl, kaczyński, listy do m, ksw, wybory, adamek, pozycjonowanie stron, uwiecznianie, mam talent, m jak miłość, interia, gry, wiocha, pudzianowski, euro 2012,